Welcome!

Promosi Hebat!

Aksi Seorang Polis Trafik Di Vietnam Yang Berani Memberentikan Sebuah Bas (+Video)

on Sabtu, 5 Mei 2012




Seorang anggota polis trafik Vietnam di Hanoi mempertaruhkan hidupnya ketika Pemandu bas dipercayai menolak untuk menunjukkan surat-surat kenderaan dan melarikan diri, kemudian polis tersebut melompat ke depan bas dengan berpegangan pada wiper kaca depan bas selama hampir satu kilometer (0,62 batu) setelah
pemandu nakal cuba mengelakkan saman




Polisi trafik Leftenan Nguyen Manh Phan mengarahkan pemandu bas untuk menepi, kata seorang pegawai polis di Daerah Ba Vi luar Hanoi. Pegawai tersebut mengatakan bahawa bas mencapai kelajuan tertinggi sekitar 50 kilometer per jam (31 mph).


Pemandu, Phung Hong Phuong, akhirnya memberantikan basnya setelah dikejar oleh polis dan penduduk. Bahkan ketika bas berhenti, Phan dengan tenang masih bergantung pada wiper.

Phuong ditangkap kerana dipercayai melawan terhadap pegawai awam, suatu jenayah dengan hukuman maksimum penjara 3 tahun. Sebelumnya ia pernah dihukum selama empat tahun penjara kerana kemalangan lalu lintas fatal di wilayah selatan dari Dong Nai, ia mendapat hukuman penjara selama empat tahun hingga 2010


Sebuah video YouTube menunjukkan pegawai cuba untuk berpegang pada wiper bas semasa bas berjalan. Phan kedengaran menjerit, "Panggil polis!"














Ranking: 5

{ 0 ulasan... read them below or add one }

Catat Ulasan

 
© LanunFanatik | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO