Welcome!

Promosi Hebat!

Video Penzina Dihukum Rejam Sampai Mati

on Rabu, 18 April 2012


Hukuman Bagi Pelaku Zina yang Belum Pernah Menikah

Para ahli fiqih telah sepakat bahawa orang merdeka yang belum berkahwin jika melakukan zina maka disebat 100 kali baik laki-laki mahupun perempuan, kerana Azza wa Jalla berfirman:

"Perempuan yang berzina dan laki-laki yang berzina, maka deralah tiap-tiap seorang dari keduanya seratus kali sebat, dan janganlah rasa belas kasihan kepada keduanya mencegah kamu untuk (menjalankan) agama Allah, jika kamu beriman kepada Allah dan Hari Akhirat, dan hendaklah (pelaksanaan) hukuman mereka disaksikan oleh sekumpulan dari orang-orang yang beriman. "(QS. An-Nur: 2)




Hukuman Bagi Pelaku Zina yang Telah Menikah

Para ahli fiqih telah sepakat atas hukuman rejam sampai mati bagi (pelaku zina yang) Muhshin (berakal, baligh dan merdeka yang telah berkahwin dengan pernikahan yang benar dan telah menyetubuhi isterinya meskipun air maninya tidak keluar) demikian pula seorang janda atau duda berdasarkan hadis yang telah lalu dan hadis yang diriwayatkan oleh Abu Hurairah radhiyallahu 'anhu, dia berkata:

"Seseorang didatangkan kepada Rasulullah shallallahu 'alaihi wasallam ketika Rasulullah saw berada di masjid maka dia memanggil Rasulullah saw dan berkata," Wahai Rasulullah, sesungguhnya saya telah berzina. "Maka Rasulullah berpaling darinya sehingga orang itu mendatangi Rasulullah saw hingga 4 kali. Maka apabila dia telah mempersaksikan dirinya sebanyak 4 kali Nabi saw memanggilnya dan bertanya, "Apakah kamu punya penyakit gila?" Dia menjawab, "Tidak." Rasulullah saw bertanya lagi, "Apakah kamu telah berkahwin?" Diam menjawab , "Iya." Maka Nabi saw berkata, "Bawalah dia pergi dan jatuhkanlah hukuman rejamlah." (Disepakati oleh Bukhari dan Muslim)

Jadi kenapa pula Taliban menghukum rejam kepada pasangan kekasih yang berzina ini. Sedangkan mereka masih belum bernikah? Wallahuaklam!









Ranking: 5

{ 0 ulasan... read them below or add one }

Catat Ulasan

Pages

 
© LanunFanatik | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO