Welcome!

Promosi Hebat!

15 Koleksi lawak

on Khamis, 19 April 2012





YOUTUBE : aku ada semua benda yang orang nak tengok .
GOOGLE : aku ada semua benda yang orang nak cari .
FACEBOOK : aku boleh buat orang kenal sesame sendiri .
SKYPE : aku boleh bagi orangg call di seluruh dunia.
INTERNET : tanpa aku , korang semua tak ade tahu .
ELEKTRIK : kau pon samea INTERNET , tak ade aku , kau macam boleh hidup .
PEKERJA ELEKTRIK : korang boleh diam tak ? kang aku tak betol kan tiang elektrik niey , semua hilang .
*****

BAPAK, ANAK DAN LIF
Pada satu hari Bedah dan bapanya datang ke Kuala Lumpur dan pergi ke shopping mall…
Anak beranak nie baru first time datang Kuala Lumpur, sebelum nie asyik dok memerap
kat kampung… Jalan punya jalan, akhirnya Bedah terpandang lif, lalu dia pun tanyalah
bapak dia….

” Pak, itu amenda pak?”
Bapak di jawab,” Entah lah nak….bapak pun baru kali ini nampak menatang tuh….”
Tak lama lepas tu seorang nyonya tua terbongkok-bongkok, tergigil-tergigil pergi kedinding dan menekan butang lif tersebut…..lif pun terbuka lalu nyonya masuk ke dalam lif dan lif tertutup…..tidak lama kemudian lif terbuka…TINGGGG!!!!!
Keluarlah seorang amoi yang punyalah cun cam SHANIA TWAIN…
lantas berkatalah bapak si bedah kepada Bedah…
“NAK! KAU PERGI AMBIK EMAK KAMU BAWAK KEMARI,
KITA MASUKKAN DIA DALAM GUA AJAIB NIH….CEPAT!!!
*****

COUPLE 1
Boy : You are , ABCDEFGHIJK .
Girl : What does it mean ?
Boy : Attractive , Brilliant , Cute , Darling , Elegant , Funny , Gorgeous , Hot .
Girl : Aww , sweet . What does IJK mean ?
Boy : I’m just kidding , ahaha :p
Girl : LMN .
Boy : what ???
Girl : Lempang Muka Nak ?
Boy : =.=”
*****

CIKGU DAN MURID
Cikgu: arip, knp kamu dtg lewat hari ini?
Arip: hujan lebat ckgu..
Cikgu: semalam, knp awq x hadir?
Arip: hujan, cikgu..
Cikgu: aik, hujan juga. abis kalo tiap2 hari hujan?
Arip: banjii, cikgu..
Cikgu: @#%@#%@#%
*****

DI SEKOLAH TABIKA
Cikgu : Amri, awak ada berapa beradik?
Amri : Tiga, cikgu
Cikgu : Awak yg paling tua?
Amri : Tak. Atuk saya….
*****

DUIT DAN AIR
Ada seorang pemuda ke kedai mamak dia hanya ada 70 sen semasa itu.
Pemuda : Mamak berapa harga teh panas deengan sejuk?
Mamak : Panas 70 sen sejuk RM1.20.
Pemuda :! Bagi teh panas 1.
Sampai je teh tersebut pemuda itu terus minum.
Mamak : Kenapa awak minum cepat sangat?
Pemuda : Kalau saya tunggu lama2 nanti sejuk tak fasal2 saya kena bayar RM1.20.
*****

< ORANG ASLI
Tiga orang Asli menaiki motosikal dan ditahan polis trafik. Namun penunggang motor tersebut tidak berhenti. Dengan muka tidak bersalah penuggang tersebut berkata, ‘Tak muat dah tok, kami dah bertiga!!!, jalan dulu tok…”
*****

AMERIKA, KONGO, BANGLADESH DAN MALAYSIA
4 orang pemuda duduk bertentangan di dalam sebuah keretapi.. seorang warga Amerika, seorang Kongo, seorang Bangladesh dan seorang Malaysia..
Sedang dalam perjalanan, warga Amerika tu mengeluarkan 100 us dollar lalu dibakarnya utk menghidupkn rokok..
semua terkejut dengan tindakan si Amerika dan belum sempat bertanye, si Amerika ni kata ” its ok.. too many DOLLARs in Amerika,”..

tanpa mengendahkan kata2 si Amerika tu, si Kongo pula mengeluarkn sekotak cigar yg termahal didunia.. di bakarnya satu dan yg lain dibuang ke tingkap.. tersentak dengan tindakan si Kongo ni, si Amerika bertanye, “why??,”.
si Kongo menjawab,” there is too many cigars in Kongo”..
si Malaysia dan si Bangladesh terpinga2 dengan perbuatan mereka td..
belum sempat si Bangladesh kata apa2, si Malaysia terus campak si Bangladesh keluar tingkap.. dengan slamber berkata “nevermind… too many Bangla in Malaysia,”….
*****
Kelebihan wanita: mengandung dan menambah bilangan manusia.
Kelebihan lelaki: buat perempuan mengandung
*****

ANAK DAN MAK
Anak : mak, apa dalam perut mak tu?
Mak : adik hang laa
Anak : mak benci adik ke?
Mak : ehhh,mak tak pernah benci anak mak.
Anak : dah tu , kenapa mak telan dia?…
Mak : kalau aku tampaq hang jangan tanya pasai pa nohh…
haha .. aptb !
*****

PASAR
Di sebuah pasar tradisional.
Pembeli: “Dik, telur sekilo berapa?”
Penjual: “Telur ayam atau telur itik?”
Pembeli: “Telur ayam.”
Penjual: “Telur ayam biasa atau ayam kampung?”
Pembeli: “Ayam biasa.”
Penjual: “Yang tempatan atau yang import?”
Pembeli: “Yang tempatan.”
Penjual: “Yang tempatannya mahu yang dari Ipoh, Kuala Selangor atau Tampin?”
Pembeli: “Yang Ipoh lah…” (Sambil terlihat kesal).
Penjual: “Mahu yang Ipoh Pusat, Barat, Timur, Utara, atau Selatan?”
Pembeli: “Adik nie jual telur atau nak jalan-jalan?”
Penjual: “Maaf kak, saya penjual mee rebus kat sebelah. Kebetulan yang jual telur pergi makan. Saya disuruh berbual dulu dengan pembeli sampai dia datang.
*****

PAK PANDIR
Suatu hari,Pak Pandir pergi ke masjid untuk bersolat jemaah.Kebetulan dia membawa wang 50 sen dalam kocek bajunya. Pak Pandir bercadang, pulang dari masjid nanti dia mahu belikan gula2 nutuk anaknya.Ketika sedang rukuk, tiba-tiba wang 50 sen Pak Pandir terjatuh dan tergolek di hadapan saf jemaah lain.Mulanya Pak Pandir pun bersuara perlahan lahan

Pak Pandir :”Tolong jangan ambil duit aku tu ye”
Jemaah 1 :” Eleh tak hairan setakat 50 sen tu”
Jemaah 2 :”Wei orang sembahyang mana boleh bercakap”
Pak Pandir :”Habis… yang kau bercakap tu”
Jemaah 3 :”Nasib baik aku tak bercakap”
*****

COUPLE 2
Boy: I love u !
Girl: Shut up!
Boy: I need u !
Girl: Shut up!
Boy: I miss u!
Girl: Shut up!
Boy: I want to marry u !
Girl: Really ?
Boy: Shut up!!!!
muahahaha..amik ko…
*****

KERETAPI
Satu pagi di stesen ketapi, ada satu makcik tu dia tanya petugas kaunter…
Makcik : Anak, keretapi sampai jam berapa??
Petugas kaunter: Jam 2 Kedah, jam 5 Kelantan, jam 1 Penang, jam 7 Gemas. Makcik nak pergi mana??
Makcik : Makcik nak melintas aja..
*****

LELAKI DAN PEREMPUAN
Percayakah anda…perempuan lebih kedekut dari lelaki..ini dapat dibuktikan apabila mereka tidak sanggup membenarkan suami mereka kawin lebih dari 1….tapi berbeza dengan lelaki..mereka sanggup membahagikan kasih sayang mereka sehingga empat!…
*****

SEORANG NENEK DAN PEMUDA
Di dalam sebuah bas duduk seorang pemuda dan seorang nenek. Si nenek memicit-micit kepalanya.
“Kenapa nie nek. Pening ya,” tanya pemuda tersebut.
“Ya nak, rasanya kepala pening, perut mual, rasa macam nak muntah,” jawab nenek.
“Oh, ya nak, bolehkah nenek melihat muka kamu sebentar.”
Pemuda itu terkejut tapi kemudian tersenyum,”Boleh nek, tapi kenapa?”
Si nenek menjawab,”Biar muntahnya lebih cepat.”










Ranking: 5

{ 0 ulasan... read them below or add one }

Catat Ulasan

 
© LanunFanatik | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO