Welcome!

Promosi Hebat!

Syamsul komen babak maki imam

on Sabtu, 9 Jun 2012


SYAMSUL dan Zizan dalam satu adegan filem Jalan Kembali: Bohsia 2.
FILEM sentuhan Syamsul Yusof kebanyakannya tergolong dalam genre aksi kecuali filem seram Khurafat. Terbaharu, Syamsul muncul dengan filem Jalan Kembali: Bohsia 2 yang telah menemui penonton di pawagam bermula semalam, 7 Jun.
Masih mengekalkan elemen pelesit rempit yang menjadi teladan kepada masalah sosial dalam sekuel pertama filem itu, menerusi sekuel kedua ini, Syamsul menyuntik elemen islamik dan juga komedi.
Mempertaruhkan bakat Nabila Huda, Salina Saibi, Zizan Razak, Sofi Jikan dan juga Syamsul sendiri selaku pengarah dan pelakon, sekuel filem Bohsia: Jangan Pilih Jalan Hitam itu menelan kos sebanyak RM2.1 juta itu mengundang kontroversi kerana terdapat babak menghina imam masjid yang berlaku di depan masjid.
Bukan itu sahaja, kehadiran watak antagonis, Keting lakonan berkesan oleh Sofi serta komedi bersahaja oleh Zizan berjaya menghangatkan filem tersebut tetapi kerana kelantangan watak mereka berdua secara tidak langsung telah mendominasi watak-watak utama yang lain. Ikuti temu bual Kosmo! bersama Syamsul baru-baru ini.
Kosmo!: Apakah yang menyebabkan Syamsul berani untuk tampil dengan sekuel filem Jalan Kembali: Bohsia 2?
SYAMSUL: Filem Jalan Kembali: Bohsia 2 merupakan filem kritikan sosial, melihat kepada sambutan sekuel pertama dan juga selepas meneliti selera penonton yang gemarkan filem aksi, drama serta komedi saya yakin filem ini boleh diterima oleh penonton.
Masih relevankah filem mengenai bohsia pada masa kini?
Bagi saya masih relevan kerana setiap gejala sosial yang dipaparkan dalam filem Jalan Kembali: Bohsia 2 masih berlaku dan sedang berlaku. Saya harap menerusi filem ini, selain berhibur dapat memberi kesedaran kepada mereka yang menontonnya.
SYAMSUL mempunyai alasan tersendiri kenapa dia menyelitkan babak seorang imam masjid dimaki dalam filem Jalan Kembali: Bohsia 2.
Babak Keting (lakonan Sofi Jikan) menghina seorang imam di hadapan masjid dilihat seolah-olah menghina agama Islam. Syamsul sedar atau tidak sensitiviti masyarakat sebelum melakukan babak itu?
Saya sedar sensitiviti masyarakat tetapi babak itu merupakan pilihan terbaik untuk menggambarkan betapa jauh terpesongnya watak Keting itu apabila dia hanyut dalam dunianya sendiri. Babak itu dibikin bukan untuk cipta kontroversi tetapi memberi gambaran sebenar serta menyuntik kesedaran. Sofi pun sebenarnya menasihatkan saya supaya lembutkan sedikit babak itu kerana dia bimbang, tetapi selepas diterangkan maksud di sebalik babak itu dia akhirnya bersetuju melakonkannya.
Meskipun Jalan Kembali: Bohsia 2 diterajui oleh lima orang pelakon tetapi watak lakonan Sofi dan Zizan lebih menonjol serta menjadi daya penarik di dalam filem ini. Komen Syamsul?
Zizan dan Sofi Jikan, memang pelakon yang bagus kerana itu saya memilih mereka untuk memberi nafas baharu dalam sekuel Bohsia: Jangan Pilih Jalan Hitam ini. Saya sebenarnya mengawal mutu lakonan mereka supaya seimbang dengan watak yang lain tetapi terpulang kepada penonton jika mereka melihat watak Sofi dan Zizan yang lebih cemerlang.
Apakah cabaran dalam menghasilkan filem ini?
Saya menulis skrip, mengarah dan berlakon secara serentak tetapi cabaran utamanya ialah menghasilkan skrip yang menarik perhatian penonton. Melihat hasilnya saya cukup berpuas hati, saya amat berharap Jalan Kembali: Bohsia 2 mendapat tempat di hati peminat filem tempatan.





Ranking: 5

{ 0 ulasan... read them below or add one }

Catat Ulasan

Pages

 
© LanunFanatik | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO