Welcome!

Promosi Hebat!

5 askar paling dasyat didunia

on Ahad, 1 April 2012

5.Kopassus


Ditubuhkan pada tahun 1952,kumpulan Pasukan Khas Tentera Indonesia ini cepat meningkat naik bagi diri mereka dengan menerajui kempen kerajaan tentera.
Operasi terkenal: Pada tahun 1981, sebuah kumpulan pelampau Islam yang dirampas Garuda Flight 206. Selepas pesawat mendarat, Kopassus komando melaksanakan operasi yang pantas, membunuh tiga perampas dan membebaskan 50 orang penumpang.


4.Sayeret Matkal

Kuasa-kuasa elit khas pasukan pertahanan Israel adalah pakar dalam senjata kecil, seni mempertahankan diri dan pengumpulan risikan dari jauh di belakang garis musuh. Hari-hari ini mereka sibuk dengan gig memerangi keganasan dan menyelamat tebusan.
Operasi terkenal: Dikenali dengan nama Operasi Entebbe, misi menyelamat tebusan  yang diadakan pada Air Flight 139 Perancis di Lapangan Terbang Entebbe, Uganda pada tahun 1976. Seorang askar Israel, 45 askar Uganda, enam perampas dan 3 tebusan terbunuh dalam operasi, yang sekurang-kurangnya berjaya untuk membebaskan 100 tebusan.



3.The Kaibiles

Pasukan Komando Guatemala adalah pakar dalam peperangan di hutan dan operasi pemberontakan. Ditubuhkan pada tahun 1975, cogan kata mereka, “If I advance, follow me. If I stop, urge me on. If I retreat, kill me.”
Operasi terkenal: Lapan Kaibiles yang terbunuh dan lima cedera dalam serangan hendap di Congo sebagai sebahagian daripada pasukan pengaman PBB. Yang terkorban adalah sebahagian daripada operasi yang gagal untuk menangkap Timbalan Komander Tentera Uganda Lord Resistance.



2.Alpha Group

Ditubuhkan pada tahun 1974 dan terselamat walaupun keruntuhan Kesatuan Soviet.
Operasi terkenal:Krisis menyelamat tebusan Sekolah Beslan 2004 , di mana 1200 tebusan telah ditawan oleh kumpulan pemisah Chechen yang berakhir dengan 31 pengganas mati. Hasil yang baik bila menyelamatkan lebih daripada 350 orang awam.


1. U.S. Navy SEAL


Tentera Laut Amerika Syarikat, Air dan Tanah (SEAL) pasukan terkenal untuk keupayaan mereka bekerja di bawah air dan berurusan dengan peninjauan khas, keganasan, menyelamat tebusan dan peperangan bukan konvensional.
Operasi terkenal: Satu pasukan yang diberi kuasa oleh Barack Obama membunuh Osama bin Laden di dalam kawasan di Pakistan. Tiga Navy Seals juga membunuh tiga lanun Somalia apabila mereka menangkap kapten sebagai tebusan.


Amazing Top 5's




Ranking: 5

{ 0 ulasan... read them below or add one }

Catat Ulasan

Pages

 
© LanunFanatik | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO